Terkini
  • Terkini

    Rabu, 14 Januari 2009

    YAHUDI BERJIWA KEBINATANGAN

    Yahudi adalah satu bangsa yang berperangai dan berjiwa kebinatangan. Pada mereka kezaliman dan keganasan adalah satu-satunya cara untuk mendapat kuasa dan pengaruh. Keganasan pemikiran dan hati mereka melebihi keganasan haiwan liar di rimba.

    Sejarah keangkuhan Israel yang membawa mereka menjadi liar dan ganas adalah berasaskan ajaran yang diselewengkan oleh ketua-ketua agama mereka dengan mengubah, membuang dan menokoktambah ajaran agama mengikut apa-apa yang sesuai dengan selera mereka sendiri. Ajaran ini mengajar mereka supaya berpegang kepada tiga falsafah utama:
    Pertama: Mereka hendaklah berpegang bahawa Yahudi adalah satu bangsa pilihan Allah. Roh orang-orang Israel adalah satu juzuk dari Allah sementara roh-roh yang lainnya adalah roh-roh syaitan atau roh binatang.

    Kedua: Mereka hendaklah beranggapan bahawa dunia ini keseluruhannya adalah milik Israel dan sesiapa yang menghalangi mereka dari menguasai dunia adalah dianggap sama dengan memerangi tuhan.

    Ketiga: Titik mula bagi langkah-langkah mereka menguasai dunia ialah Palestin.
    Dengan itu Palestin merupakan tempat yang menjadi kewajiban untuk menegakkan kerajaan Yahudi, kerana ia adalah bumi terpilih yang tidak berhak kepada sesiapapun di dunia ini selain dari orang-orang Yahudi.

    Falsafah ketiga inilah yang menghasilkan faham Zionism, iaitu fahaman bermatlamat mewajibkan bumi Palestin menjadi ‘as Jewish as England is English’. Prinsip dan falsafah ini menjadikan mereka ganas dan kejam kerana pada mereka dunia ini milik mereka dan orang-orang yang bukan keturunan Israel dianggap setaraf dengan syaitan dan binatang. Sesiapa yang cuba menentang mereka dikira sebagai menentang Tuhan. Dengan itu mereka ‘halal’ bertindak balas dengan apa cara sekalipun.

    Seorang pemikir Islam kontemporari berbangsa Palestin, Almarhum Professor Ismail Raji al-Faruqi di dalam tulisannya ‘Not Judaism, But Zionism’ mengulas panjang tentang fahaman melampau bangsa Zionis ini. Beliau akhirnya menyimpulkan bahawa kekejaman dan kezaliman Zionis adalah sangat melampau dan keterlaluan, sehingga tiada langsung cara lain untuk menghadapi mereka melainkan dengan peperangan dan penghapusan mereka dari muka bumi ini.
    Amaran Allah di dalam al-Quran tentang sifat kejam dan hina bangsa Israel terbukti benar dengan tindakan-tindakan mereka menghalau dan membunuh orang-orang Palestin. Semenjak 14 Mei 1948 hinggalah ke hari ini umat Palestin diburu seperti binatang. Rumah-rumah perkampungan dan khemah-khemah pelarian Palestin dimusnahkan dengan ganas sehingga mengorbankan puluhan ribu jiwa termasuklah wanita dan kanak-kanak yang tidak berdosa.
    Apa yang mendukacitakan kita ialah sikap para pemimpin negara Islam yang mengambil masa terlalu lama (lebih 50 tahun) untuk mengiyakan amaran Allah itu. Mereka seolah-olah baru sedar bahawa Yahudi-Israel itu adalah satu bangsa ganas, hina dan tidak boleh dibawa berunding.
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    1 KOMEN:

    1. I am a bloger, couple of days old (in cyber time). :) I am still looking for friends in the blog universe. If you have the time, please visit me at:

      http://luminata55.blogspot.com

      BalasPadam

    Komen bisdikita di sini tapi usai-usai pulang

    Item Reviewed: YAHUDI BERJIWA KEBINATANGAN Rating: 5 Reviewed By: @pgabsec
    Scroll to Top