Terkini
  • Terkini

    Ahad, 8 Februari 2009

    AKU TERKEJUT TAPI BANGGA

    Wahai pembaca sekalian. Diharap tidak ada orang yang memandang rendah terhadap lamanweb Punang.com. Sebagai pentadbir laman ini, saya betul betul terperanjat dengan pelawat yang banyak iaitu pada 7.40 petang hari ini 8 Februari, saya dapati seramai 23 pelawat pada satu ketika.

    Dari dulu telah saya katakan bahwa orang asing sangat berminat terhadap rantau ini dan mereka mencari sesuatu yang berbeza dan berlainan.Tetapi mengapa kita memendang rendah terhadap potensi pelancungan kampong kita?

    Jangan salahkan pelancung jika mereka tidak datang dan jangan salahkan bakau, kulimpapat, pantai atau ular bangkita kalau pelancung tidak hadir dan merobah ekonomi kita. Tetapi salahkanlah kitani sendiri kerana bersikap negatif dan tidak mahu bergerak maju.

    Orang lain tidak pernah menghalang kitani daripada maju tetapi kita sendiri yang mengongkong diri sendiri. Kita terkongkong oleh masalah yang sedikit. Kita dikongkong oleh teguran dan kritikan yang sedikit sedangkan ianya tidak relevan.

    Walaubagaimanapun, saya sempat tangkap gambar skren komputer sebagai bukti apa yang saya katakan di atas. Gambar ini di ambil pada pukul 7.47 malam


    Gambar di bawah menunjukan pelawat Punang.com datang dari seluruh pelusuk dunia. Orang putih Eropah adalah pelawat paling banyak.

    Spot yang 'bulak-bulak' macam kulimpapat dalam Video ini menunjukkan lawatan serentak Punang.com dalam satu ketika.
    video
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    6 KOMEN:

    1. bukanya org putih tu tapi org kitani yg berada di luar negara, inda kau tau kah yg masa ani ada kira2 80 orang anak Punang yg jadi profesionl, saintis, pelajar di negeri org putih...

      BalasPadam
    2. Kalau banar padah c "ngangku" bagi tau yg meliat atu org Punang yang berada di serata dunia, aku mau ia buktikan dgn menyenaraikan nama dan tmpt diorag atu, ia bagitau 80 org, cukup ia bagi senarai dgn aku 30 org saja..
      *Aku meliat c "ngangku" ani mcm jenis org jeles, nda dpt meliat org lain berjaya...stail lama beb.

      BalasPadam
    3. Sorry salah huruf: c nyangku

      BalasPadam
    4. Penulis "Nyangku" terlalu emotional. Sila tenangkan fikiran dan bantu kami dgn ikhlas. Jangan melatah sehingga ianya menjadi satu daripada kelemahan kita. Lebih baik amalan kita kalau membantu orang daripada menghina tanpa sebab. Marilah kita sama-sama berubah ke arah kemajuan bangsa kita. Dan satu daripada agen perubahan ialah penulis Punang.com termasuk NYANGKU sendiri.

      Salam Hormat dari Saya

      BalasPadam
    5. Saya sangat sedih kerana komen-komen yang dipapar oleh pelayar2 dlm sini sangat tidak berkualiti dan tidak memberi impak yang positif kepada mindafikir kita.Tiada ada sesuatu yang benar-benar membuat kita merasa teruja untuk bertindak lebih kreatif dan inovatif dlm karier kehidupan kita.
      Kenapa dan mengapa nya?
      Kerana mungkin ada segelintir dari kita bukan dilahirkan untuk kearah ini.Kerana ada sebahagian kita cuma siok-siok saja tanpa memikir risikonya.
      Alangkah baiknya kalau komen yang kita paparkan mempunyai kualiti agar menjadi pedomen dan ilmu yang berguna kepada kita untuk generasi seterusnya.Alangkah indahnya apa2 yang kita paparkan menjadi rujukan pencari ilmu dari pelusuk dunia.
      Bilakah agaknya terjadi ya.??????

      BalasPadam
    6. Baibun pun inda dapat !! luan jua kamu ani eh..
      nya si rosli org punang mengancau sampai ke luar negeri..kadang2 sampai australia nya..inda patut !!!
      tapi kalau org punang jadi saintis bari gali ati jua tu ah...saintis tahai !!! hihihi

      BalasPadam

    Komen bisdikita di sini tapi usai-usai pulang

    Item Reviewed: AKU TERKEJUT TAPI BANGGA Rating: 5 Reviewed By: @pgabsec
    Scroll to Top