Terkini
  • Terkini

    Ahad, 19 Julai 2009

    SEKITAR MESYUARAT AGONG PBB PUNANG JAYA

    Galeri disekitar Mesyuarat Agong PBB Punang Jaya pada 18 Julai 2009


    Ketua Ranting, Awang Bohari dikunjungi oleh saudara dari Afghanistan, Al Beeden

    Tuan Setiausaha, Awang Marajeh Awang Damit. Seseorang yang menpunyai komitmen yang tinggi

    Ketua Pemuda, Awang Omar Awang Arshad

    Ketua Biro Ugama, Tuan Haji Darham Drahman

    "Kitani mesti lari dari cara lama. Kita mesti berubah!" seru Ketua Biro Pelajaran Awangku Kifni Pengiran Matnor sedang membentangkan Plan Tindakan 2009


    Cikgu Sulaiman, orang veteran yang memberi nasihat dan sumbangan kepada barisan muda

    Kehadiran ahli dari kalangan pemuda.

    Kedatangan ahli dari Brunei menghadiri Mesyuarat Agong pada 18 Julai 2009
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    28 KOMEN:

    1. salam kemesraan,

      syukuralhamdullulah,tercapai sudah hajat sebahagian dari kita untuk melihat Punang jaya mempunyai ranting Pbb.

      Tidak dinafikan juga dengan tertubuhnya ranting ini maka cabaran dan dugaan untuk melihat kawasan ini tidak ketinggalan daripada arus pembangunan material dan spirutal seiring dengan kawasan-kawasan lain yang setaraf dengannya memang besar dan berat,atau kita akan melihat ranting ini lebih berdayasaing dan berdayamaju.

      Kita tidak mahu apa-apa yang terrancang dan terprogramkan sempena mesyuarat lepas,cuma manis dan indah dibibir dan diatas kertas sahaja.

      BalasPadam
    2. Salam semua,

      Saya setuju dgn No1 yg cabaran untuk meliat kejayaan pemimpin baru ini. Tetapi pada saya, pemimpin inilah yang terbaik pada masa kini baik dari segi ide, tenaga dan ketrampilan mentadbir

      Ingatkan kata-kata mereka: "kejayaan dan kegagalan mentadbir PJ terletak pada semua ajk, bukan keseluruhannya pada ketua ranting.

      BalasPadam
    3. Tanpa Nama22/7/09 8:40 PG

      Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    6. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    7. salam,

      wahai #6,jangan emosi!
      kalau kita nak bertahan atau mempertahankan diri dari serangan saikologikal dari peminat anda,berhujah dan bertahanlah dengan menggunakan fakta.Hak anda untuk menyokong mana-mana parti termaktub dalam perlembagaan Malaysia.ROS juga tidak terlibat seandainya anda di jadikan Setiausaha atau apa-apa jawatan dalam parti.

      wahai #6,jangan emosi.
      wahai jubur ayam adakah anda si 'pencuri ayam' itu?Adakah anda nak mencuri kawasan Pj untuk dijadikan kawasan yang terletak di Cuba,di China atau di Afrika?

      wahai #6,jangan emosi.
      kalau demokrasi dan tak ada yang melarang mengapa emosi sangat?Adakah anda seorang yang terlalu fanatik terhadap parti atau diarah oleh individu tertentu untuk dijadikan kuda tunggangan demi untuk kepentingan peribadi anda atau golongan itu?Demokrasi anda demokrasi dipimpin dan demokrasi kami demokrasi terpimpin.

      kita buka penyertaan untuk menyertai kami.......
      sila dail ke no ini.
      1.0198765432
      2.0123456789


      wasallammmmmmmmmmmm

      BalasPadam
    8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    9. Salam Kalian,

      Kepada kedua Mareesta dan Pencuri Ayam, saya terpaksa sita komen anda kerana adanya perkataan LUCAH dan MENGHINA Orang tertentu. Bukan itu saja, komen di atas berbaur emosi dan dendam sehingga hilang tatasusila dan merosakkan hati sebagai orang Islam.

      Saya harus menekan sekali lagi, Punang.com bukan tempat untuk menghina sesiapa. Jika kalian ingin menghina orang lain saya syorkan anda pergi ke blog lain dan curahkan perasaan anda di sana. Saya juga tidak mahu laman ini dianggap sebagai pencetus fitnah dan tempat melepas dendam.

      Sekali lagi saya mohon maaf.

      Salam hormat - Nazir

      BalasPadam
    10. SABAR SEMUA NYA. MENGOMEN DAN MEGHENTAM BIAR BERADAT..

      BalasPadam
    11. Salam hormat kepada Mareesta dan Pencuri Ayam,

      Kepimpinan Saudara Bob adalah kepimpinan terbuka dan mererima semua kritikan dan feedback untuk kemajuan masyarakat kampung.

      Sila salurkan segala rintihan hati anda samada melalui Biro Aduan pada laman ini atau bertulis kepada Setiausaha.

      Sudah tiba masanya, kitani perubah cara berfikir, cara membuat sesuatu termasuk cara menyelesaikan masalah. Amalan menyalak bukit adalah amalan anjing. Amalan lempar batu sembunyi tangan adalah amalan pengecut. Amalan menhina adalah amalan Yahudi laknatullah sejak zaman Nabi.

      Sebab itulah saya katakan, saudara Bob lebih layak menjadi pemimpin dibanding manusia yang seperti anjing, pengecut atau Yahudi.

      Salam hormat saya kepada semua pembaca

      Nazir

      BalasPadam
    12. Tanpa Nama23/7/09 9:40 PG

      Salam Ji,

      sedikit pembetulan - bukan Pencuri Ayam tapi J. Ayam. Bukan anjing tapi kuyok. ha.. memang diaorg atu pengecut. buktinya talipon 0123456789. mengata org lain emosi tapi sendiri emosi apabila dicabar buka cawangan pkr. sabanarnya memang diorg ani pandai cakap saja tapi inda pandai buat.

      go far far to hell....lahhhhh

      BalasPadam
    13. salam semua,

      kita bukan pengecut jauh sekali penakut,kita cuma nak membuat teguran berasaskan berfakta yang betul dan untuk menyokong fakta itu kami terpaksa mempaparkan sekali contohnya.Kita bukan menghina tapi kita menulis disini berdasarkan sejarah.Kita tidak boleh mengubah sejarah tapi kita boleh mencipta sejarah.

      Kami bukan pandai bercakap tapi kami pandai MENULIS.Bercakap dan menulis tidak sama,sebab itu kami sering menulis disini untuk menegur kepincangan itu.

      Dalam komen saya yang lalu,kita tidak boleh menyalahkan insan yang bernama manusia itu.Asal permulaan kita adalah seperti kain putih,kemudian halwa telinga ibubapa 'dimanisi' dengan,'ibubapalah yang mencorakwarnakan kain itu'.Salah sebenarnya ayat ini.Sistem kehidupan yang penuh isme-ismelah yang merosakkan kain putih itu.Komunisme,sekularisme,demokratis,yahudis dan berbagai lagi fahaman-fahaman yang menyesatkan manusia itu.

      Kemudian kita kembali kepada blog ini,hinaan,cacian,jatuh-menjatuh dan sebagainya adalah kesan dari sistem itu.Jadi seandainya anda marah dengan sesiapa saja yang menulis mengikut sistem yang dipelopori oleh negara dimana dia tinggal, anda ketinggalan zaman dan tidak mahu berlari bersama kepantasan zaman.

      "go far far to hell....lahhhh" yang digunapakai oleh #12,juga kesan dari sistem yang tidak betul itu.Begitu juga halnya dengan simareesta atau sesiapa saja,masalahnya adalah sama.

      Dan terkini,mengapa kerajaan meuwar-warkan MODALINSAN?kerana untuk mengatasi masalah ini.


      wasallammmmmmmmm

      BalasPadam
    14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    15. Wah..what happen u all?

      BalasPadam
    16. salam kemesraan,

      saya mohon,demi kebersihan dan kebaikkan blog ini dan diatas budibicara hj agar 'didelete'#12 dan #14 kerana dia lebih teruk dari #13.
      Penyakit hatinya lebih berbahaya dengan membenarkan dirinya,"banar nyangku".tanpa meminta pandangan atau komen dari kroni-kroninya.

      Penggunaan "kepala taie!!",juga terlala kotor.He's no value to this blog.

      BalasPadam
    17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    18. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

      BalasPadam
    19. Salam kalian,

      Janganlah laman ini menjadi sebahagian daripada masalah kepada saya. Tolong matangkan diri.

      Salam hormat dari saya
      Nazir

      BalasPadam
    20. Salam semua pengikut setia Punang.com
      Terlebih dulu saya terangkan, saya bukanlah orang politik, bukan penyokong BN dan bukan juga penyokong pembangkang (PKR), saya lebih selesa dengan hidup tampa di pancing dengan umpan-umpan pangkat dan helaian kertas berharga.

      Kepada semua pengomen yang sentiasa tuduh-menuduh, tekan-menekan dan sebagai nya, jika anda berumur di bawah 25tahun kebawah saya tak hairan perkatan kesat, lucah, menghina dan sebagainya anda tulis, tapi seandainya anda berumur 30tahun keatas tapi anda berkata seperti orang yang berumur 25tahun ke bawah bermakna anda belum matang menghadapi dunia yang serba-serbi penuh dengan muslihat.

      Janganlah terlalu cepat menghakimi seseorang itu dalam keadaan salah atau benar bila terjadi masalah, tetapi kita cuba menjadi rasional dan mencari punca nya, seperti yang saya katakan sebelum ini, "menjadi pandai untuk orang lain lebih senang daripada menjadi pandai untuk diri sendiri".
      Hidup kita di kelilingi oleh manusia yang sentiasa mengambil kesempatan terhadap insan yang lemah. Jika kita seorang yang senang di pengaruhi nescaya kita akan sentiasa berada di bawah dan akan timbul perasaan cemburu kita bila melihat orang lain sudah maju kehadapan, ini akan membuat anda bersikap pendendam dan saling tuduh-menuduh, tabiat ini lah yang membuat kampung kita ketinggalan dari segi kemajuan.

      Jika segelintir orang kampung tidak senang dengan kepimpinan baru Ranting PBB, kita gunakanlah saluran yang betul untuk membantah, dan mungkin anda tak cukup kuat untuk bertindak,anda boleh berhubung terus dgn pentaqbir blog yang mempunyai pengaruh kepada semua lapisan masyarakat Punang.
      Tapi saya rasa anda mempunyai adea yang bernas untuk sesama memajukan Punang.
      Mungkin dengan adea yang anda bentangkan nanti tak mustahil anda adalah calon yang sesuai nanti untuk mengantikan pucuk pimpinan sekarang bila ada orang menarik diri atau pun semasa pemilihan akan datang. insyaallah..

      Cadangan untuk Tugas Ranting PBB Punang:
      1. Ujudkan unit peronda untuk mengawal aktiviti di waktu malam.
      2. Budak sekolah tak di benarkan keluar mlm selepas pukul 9 mlm
      3. Hiburan majlis perkahwinan hanya di benarkan
      -mlm biasa hingga pukul 11:30
      -mlm minggu 01:00 pagi

      BalasPadam
    21. salam kemesraan,

      saudara/ri ambuyat.

      fakta yang anda bentangkan disini sdalah salah dan tidak praktikal.
      1.umur dan sikap/sifat atau tindakan tertakluk kepada sistem pembelajaran atau pendidikan dirumah atau persekitaran yang kondusif atau budaya sekeliling.tidak kira tahap umur seseorang itu atas dasar kekurangan ilmnu dan iman,dia boleh melakukan apa saja yang dirasakannya puas,dia akan lakukan.

      2.ibadahku,hidupku dan matiku,aku yang punya jasad atau roh jadi tak ada istilah 'untuk menjadi pandai untuk orang lain...........'buat apa aku sekolah tinggi-tinggi kalau hasilnya untuk orang yang rendah-rendah.

      3.Tuhan jadikan simareesta bakat untuk menulis dan memberi komen tapi bukan bakat jadi pemimpin.Tidak semestinya pandai menulis pandai pula memimpin.Disini kita nampak kehebatan dan keunikan Tuhan itu.Tuhan memberi perbezaan segala bentuk lahiriah supaya kita dapat berfikir dan mengkaji dan seterusnya menilai.

      4.cadangan untuk megekang atau membuat dasar yang menghalang kepada kemajuan juga tidak praktikal.Negara kita bukan negara undang-undang atau negara polis.Masyarakat punang adalah masyarakat yang bertamadun,sekiranya mereka membuat lasporan pada suhakam atau ngo-ngo yang berjuang untuk hak asasi manusia,kamu akan disumbat ke penjara.

      kamu pandai untuk orang lain atau dirisendiri tak penting,yang penting,jangan nak memandai-mandai.

      BalasPadam
    22. Saudari pengomen ke 14..

      Mungkin fakta saya salah, itulah gunanya kita berbincang, memang benar Tuhan memberikan kelebihan untuk setiap insan termasuk kamu yang mungkin berkelebihan makan ambuyat satu baldi, sata tahu kelebihan kamu begitu dan boleh masukkan dalam Malaysia Book of Record! maaf itu gurauan..

      Itulah pentingnya kita berbincang bukannya mengaibkan orang yang lemah, bila nampak je sedikit silapnya kita terus jadikan ia mata untuk menjatuhkannya..
      Tak kira siapa pemimpin ranting kita kerana mereka di pilih secara demokrasi, fungsi kita sekarang ialah bekerjasama untuk lebih maju.

      Salam hormat

      Saya harap anda faham apa maksud CADANGAN..apa lah salah saya memberi cadangan, kalau tak betul kita boleh batalkan kerana saya bukan lah jenis yang pak turut..cukup mudahkan

      BalasPadam
    23. Salam semua..
      Sekali lagi saya ingin mengulas lanjut cadangan yang saya bentangkan dlm komen saya yang ke 20.

      1. Ujudkan unit peronda untuk mengawal aktiviti di waktu malam.
      -Tujuannya adalah untuk membenteras gejala sosial yang berlaku waktu mlm di kampung seperti kecurian, mabuk, judi,dan sebagainya dan mungkin juga boleh membenteras para remaja berdating di tempat gelap yang boleh mengakibatkan anak luar nikah.

      2. Budak sekolah tak di benarkan keluar mlm selepas pukul 9 mlm
      -Hanya untuk musim persekolahan.
      -Tujuannya supaya ibubapa lebih rasa selesa pabila melihat anak mereka berada di rumah, dan kalau boleh mengulangkaji pelajaran. Mungkin juga dengan hubungan kekeluargaan semakin erat.

      3. Hiburan majlis perkahwinan hanya di benarkan mengikut jadual.
      -Sedangkan Kerajaan kita menghadkan semua pusat hiburan di Malaysia untuk menutup mengikut jadual yang di tetapkan. Tak salah kita membuat undang-undang untuk kampung kita sebegini, kerana mereka yang mempunyai kelengkapan muzik tak mempunyai permit untuk beroperasi.
      -mlm biasa hingga pukul 11:30
      -mlm minggu 01:00 pagi

      Maaf sekali lagi, seandainya cadangan ini tak sesuai untuk kampung kita saudara boleh tolak serta merta, tapi harus di ingat saya banyak memandang kepada pembangunan modal insan, tak mustahil satu hari kampung kita bersih dari gejala sosial, tak mustahil semua pelajar lulus dan tak mustahil anda tidur nyenyak di malam minggu tampa bunyi bising sewaktu ada majlis perkahwinan.

      INI ADALAH SATU CADANGAN SAHAJA, TERPULANG KEPADA ANDA MENILAI BURUK DAN BAIK NYA.

      Salam Hormat.

      BalasPadam
    24. Salam semua,

      Tidak tahu tentang tugas suhakam cerita pasal suhakam. mengapa suhakam dan ngo-ngo lain perlu membantah jika kerja bertujuan untuk kebaikkan masyarakat. Cadangan Ambuyat itu bukan bersifat memenjara tetapi ubat kpd masyarakat.

      Apa dah jadi dgn No21? Bercakap ikut sedap hati. inilah namanya membangkang memBABI Buta. Apa saja cadangan orang, tanpa usul pereksa mesti dia bangkang. na'uzubillah.

      Dia lupa, tiada kebebesan mutlak walaupun seseorg itu dirasuk syaitan. Sedih kita… dia yang mengatakan kita bukan negara polis tetapi mengapa ugut dgn suhakam. mentaliti suhakam dan ngo lain tidak serendah itu permikiran mereka. malah mereka setuju masyarakat didisiplinkan termasuk memberhentikan pub dan pusat hiburan. Memang Suhakan tidak setuju jika tutup pusat Islam dan pusat serenti.

      macamana kpg akan maju jika ada org seperti 12, mareesta dan takeret. cadangan yang baik terus ditembak dgn bermacam alasan yang tidak logik. mereka menghalang semua kebaikan. mereka melihat yang baik menjadi tidak praktikal. Mengapa tidak memikirkan kebaikan cadangan itu.

      Dia pula dgn riak mengaku Mareesta pandai menulis dan memberi komen. pandai menulis bukan dilihat dari segi ayat belit-belit tapi dari segi isi dan bernasnya idea. Tapi dia ini ideanya bercangah dengan sendirinya. Mengapa penulisannya bercanggah?? sebab dia komen ikut hati yang rosak (merujuk artikel terakhir) bukan pemikiran yg matang dan waras.

      Maresta mengaku tidak ada bakat menjadi pemimpin tapi bercakap mengalahkan syaidina Abu Bakr. Anitah nya org tanda-tandi hari kiamat. Dia ini sebaris dgn Presiden Bush dan Sharon.

      Ambuyat banyak memberi cadangan seperti futsal pantai selain untuk kebaikan masyarakat tetapi si maresta apa cadangan selain memburukkan sesame insan.

      Semua penulisan diorg ani (Maressta, Takereet, Pencuri Ayam) berirama ugut. Contohnya, kami ada bukti….., kami ada fakta…., kami tahu…, kami akan buka cawangan pkr konon, singkirkan pemimpin, .. kamu akan disumbat di penjara, suhakam.., Sifat mengugut ini sudah menjadi darah dagingnya dan akan dia bawa ke liang lahad, jika tidak dibaiki.

      Diharap penulis laman ini akan mengeluarkan satu artikel tentang apa yang saya tulis ini.
      Pelajar Matang

      BalasPadam
    25. cadangan ambuyat atu dulu sudah di buat tu,duduk sj diam di bintulu, mun benar kan buat berumah tah di punang,kenapa di padam komen ? dulu urg lain kena komen inda di padam, ani apabila dirinya di komen dipadam. Kalau takut di komen jgn berumah di tepi pantai punang roboh krg di pukul ombak, baik tah berumah di taman sukma sj. buah mempalam buah binjai mun pham bisai

      BalasPadam
    26. nyangku... memang no25 atu menyalahkan org lain. Inda ada karaja lain. kalau diorg komen inda batamadun, saya cadangkan Hj tutup saja blog ani atau tutup saja ruang komen ani. Lagi inda bisdikita taikut-ikut rosak hati. Ani atas kepaluiannya, semua tia org lain salah. Puiiii kau.

      BalasPadam
    27. Kalau aji dn penulis-penulis blog ini yang brani menampilkan nama dituduh takut barumah ditepi pantai, macamana agaknya si Tanpa Nama 25 atu ah? Rumahnya jauh dari pantai pun kacut pucong brgkali eh..

      rasaku semua komen diatas- inda ada komen yang mnegomen Aji. semua komen pd org lain/org ke 3 dan lucah. No 25 atu suka lucah kah atau inda sitar.

      kesian no 25 atu... menuduh sebarangan saja..

      BalasPadam
    28. Salam kalian,

      Saya ingin membetulkan tanggapan #25 yang salah. Semua komen yang saya sita di atas tidak sedikitpun komen tentang diri saya. Ada juga tindakan menyita disebabkan oleh permintaan pembaca seperti #16.

      Juga sila baca #9 untuk mengetahui sebab-sebab tindakan saya. Sebagai pentadbir, saya boleh tutup kesemua komen tanpa apa-apa alasan.

      Salam hormat dari saya
      Nazir

      BalasPadam

    Komen bisdikita di sini tapi usai-usai pulang

    Item Reviewed: SEKITAR MESYUARAT AGONG PBB PUNANG JAYA Rating: 5 Reviewed By: Omarali Matjais
    Scroll to Top