Terkini
  • Terkini

    Ahad, 20 Februari 2011

    Perempuan dalam lif

    Kisah yang sangat menyeramkan dan mengerikan ini terjadi pada seorang staf lelaki yang bekerja disebuah hotel di Lawas. Pejabat staf ini berada di tingkat dua. Pada malam Jumaat, disebabkan banyak kerja yang perlu diselesaikan, dia terpaksa pulang hingga larut malam, sekitar jam 1 pagi.

    Sampai di depan lif, dia pun tekan punat untuk turun ke tingkat bawah. Kemudian pintu lif terbuka tanpa ada sesiapa berada di dalamnya. Dia masuk dan menekan punat 'L' untuk menuju bahagian Lobi hotel.

    Tetapi entah mengapa lif itu bukannya turun melainkan terus naik hingga sampai ke tingkat paling atas sekali. Berhenti! dan ketika pintu lif terbuka ada seorang wanita cantik jelita dan menawan sekali, tersenyum manis dan masuk ke dalam lif. Lelaki tersebut merasa heran kerana dia tidak pernah melihat perempuan tersebut di daerah yang kecil ini.

    Perempuan itupun masuk dan berdiri di belakangnya dan sesaat kemudian tercium bau bunga melati, maka diapun tertanya-tanya didalam hatinya, siapa garangan perempuan tersebut dan kenapa sudah jauh malam begini belum pulang kerumah? Mau disapa terasa malu, jadi masing-masing berdiam diri. Senyap! Hening!

    Dalam suasana hening dan sunyi, lif turun perlahan, tingkat demi tingkat tanpa gangguan. Belum lagi sampai paras lobi, tiba-tiba lampu lif terpadam dan lif berhenti. Seketika itu lelaki tercium aroma bau yang teramat busuk dan bulu romanya tiba-tiba naik. Berpeluh, dia terus membaca ayat-ayat Al-Quran yang setakat dia tahu sambil memberanikan diri dan perlahan-lahan menoleh kebelakang setelah lampu lif menyala. Dan apa dia lihat...?

    Tiba-tiba perempuan yang berada dibelakang ketawa menghilai sambil berkata:

    "Maaf saya bang! .... Saya terkeluar angin tadi"

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 KOMEN:

    Catat Ulasan

    Komen bisdikita di sini tapi usai-usai pulang

    Item Reviewed: Perempuan dalam lif Rating: 5 Reviewed By: Omarali Matjais
    Scroll to Top